No better for the climate
This is how far e-cars have to go to beat petrol cars
Following EU Commission President Ursula von der Leyen's U-turn on the end of the combustion engine ban, e-mobility is in a tailspin. Of all things, e-cars are no longer to be classified as climate-neutral because they are clearly not emission-free. This is underpinned by a well-founded study that shows just how incredibly long an e-car has to drive to achieve the greenhouse gas emissions of a petrol car.
The "Krone" newspaper reported on von der Leyen's failure to meet ambitious climate targets. Instead of pushing through a ban on combustion engines by 2035, the plan will be dropped as early as 2026. The EU Commission President wants the Commission to review the effectiveness of the CO2 fleet legislation earlier than planned. The reason for this is the explosive emissions figures available to the "Krone". And now it can happen even faster:
Kommentare
Liebe Leserin, lieber Leser,
die Kommentarfunktion steht Ihnen ab 6 Uhr wieder wie gewohnt zur Verfügung.
Mit freundlichen Grüßen
das krone.at-Team
User-Beiträge geben nicht notwendigerweise die Meinung des Betreibers/der Redaktion bzw. von Krone Multimedia (KMM) wieder. In diesem Sinne distanziert sich die Redaktion/der Betreiber von den Inhalten in diesem Diskussionsforum. KMM behält sich insbesondere vor, gegen geltendes Recht verstoßende, den guten Sitten oder der Netiquette widersprechende bzw. dem Ansehen von KMM zuwiderlaufende Beiträge zu löschen, diesbezüglichen Schadenersatz gegenüber dem betreffenden User geltend zu machen, die Nutzer-Daten zu Zwecken der Rechtsverfolgung zu verwenden und strafrechtlich relevante Beiträge zur Anzeige zu bringen (siehe auch AGB). Hier können Sie das Community-Team via unserer Melde- und Abhilfestelle kontaktieren.