Payout start
Wien Energie customers now receive money back
Several hundred thousand electricity and gas customers of Wien Energie will receive money back following a successful agreement with the Association for Consumer Information (VKI). The amount depends on individual consumption, on average it is 275 euros.
Customers will receive information letters in the next few days on how to process the refunds. All that is required for processing is the customer number and the contract account number, which can be seen on the annual statement.
Payment will be made within four weeks at the latest. Registration is possible until June 30, 2024. People who are no longer customers of Wien Energie can also take part.
All electricity and gas customers who had a valid contract in the "Optima" tariff on August 31, 2022 will now receive a refund - regardless of whether they were automatically switched, objected or actively consented.
Repayment amount depends on consumption
The amount of the repayment depends on the actual, individual consumption and whether you actively agreed to a switch or whether it was automatic.
Why the repayments?
Wien Energie automatically converted customer contracts last year. The company had adjusted the terms and conditions in such a way that price increases were passed on to consumers. On behalf of the Ministry of Social Affairs, the Association for Consumer Information brought an association action against this procedure.
An average household with a consumption of 2000 kilowatt hours of electricity will receive a refund of 75 euros and a household with a consumption of 8000 kilowatt hours of gas will receive a refund of 200 euros.
Kommentare
Willkommen in unserer Community! Eingehende Beiträge werden geprüft und anschließend veröffentlicht. Bitte achten Sie auf Einhaltung unserer Netiquette und AGB. Für ausführliche Diskussionen steht Ihnen ebenso das krone.at-Forum zur Verfügung. Hier können Sie das Community-Team via unserer Melde- und Abhilfestelle kontaktieren.
User-Beiträge geben nicht notwendigerweise die Meinung des Betreibers/der Redaktion bzw. von Krone Multimedia (KMM) wieder. In diesem Sinne distanziert sich die Redaktion/der Betreiber von den Inhalten in diesem Diskussionsforum. KMM behält sich insbesondere vor, gegen geltendes Recht verstoßende, den guten Sitten oder der Netiquette widersprechende bzw. dem Ansehen von KMM zuwiderlaufende Beiträge zu löschen, diesbezüglichen Schadenersatz gegenüber dem betreffenden User geltend zu machen, die Nutzer-Daten zu Zwecken der Rechtsverfolgung zu verwenden und strafrechtlich relevante Beiträge zur Anzeige zu bringen (siehe auch AGB). Hier können Sie das Community-Team via unserer Melde- und Abhilfestelle kontaktieren.