Search for clues underway
IT problems cause delays at Vossen
These problems are serious! Terry towel specialist Vossen has been struggling with serious IT problems for more than a week now. The towel and bath towel manufacturer is asking its customers for patience. What caused the problems? The company, which belongs to Linz-Textil, is still looking for clues.
"There may currently be longer delivery times and processing times for your inquiries," is the brief message to those currently visiting the Vossen website.
What Europe's leading manufacturer of hand and bath towels and bathrobes is not letting its customers know is that serious IT problems have been making life difficult for the company, which is part of Linz-Textil, for more than a week.
We have been experiencing the problems since Sunday, March 17, around lunchtime. We are constantly working to rectify the problem and have already made great progress.
Friedrich Schopf, Vorstand Linz-Textil
What is causing the disruption? "We don't yet know the cause of the problems," says Linz-Textil CEO Friedrich Schopf. However, a data forensic analysis should soon provide answers.
"We can rule out a classic hacker attack"
Are cyber criminals behind this? "We can rule out a classic hacker attack," says Schopf. The manager says that work to rectify the problem is ongoing: "We have already made great progress." Production in Jennersdorf/Burgenland has always continued as normal.
Kommentare
Willkommen in unserer Community! Eingehende Beiträge werden geprüft und anschließend veröffentlicht. Bitte achten Sie auf Einhaltung unserer Netiquette und AGB. Für ausführliche Diskussionen steht Ihnen ebenso das krone.at-Forum zur Verfügung. Hier können Sie das Community-Team via unserer Melde- und Abhilfestelle kontaktieren.
User-Beiträge geben nicht notwendigerweise die Meinung des Betreibers/der Redaktion bzw. von Krone Multimedia (KMM) wieder. In diesem Sinne distanziert sich die Redaktion/der Betreiber von den Inhalten in diesem Diskussionsforum. KMM behält sich insbesondere vor, gegen geltendes Recht verstoßende, den guten Sitten oder der Netiquette widersprechende bzw. dem Ansehen von KMM zuwiderlaufende Beiträge zu löschen, diesbezüglichen Schadenersatz gegenüber dem betreffenden User geltend zu machen, die Nutzer-Daten zu Zwecken der Rechtsverfolgung zu verwenden und strafrechtlich relevante Beiträge zur Anzeige zu bringen (siehe auch AGB). Hier können Sie das Community-Team via unserer Melde- und Abhilfestelle kontaktieren.