Expansion not before 2040

Cars will continue to ride up and away from the train for many years to come

Nachrichten
25.04.2024 17:20

"Please wait" is still the message for rail passengers in the Mühlviertel. ÖBB's "Target Network 2040", which includes the most important rail projects for the next 15 years, does not include the urgently needed expansion of the Summerauerbahn. Much to the displeasure of the population and the ÖVP. 

In the expansion plans of ÖBB and Infrastructure Minister Leonore Gewessler (Greens), the Summerauerbahn from Linz to Freistadt has been sidelined. No improvements are planned until 2040. To the annoyance of many of the 14,000 or so people who commute from the Freistadt area. They would like to switch from cars to public transport. However, the time factor is clearly in favor of the car. Since the construction of the S 10, the provincial capital can be reached from Freistadt in 30 minutes.

Zitat Icon

"The efforts towards a traffic turnaround are nowhere to be seen, especially with this project. The expansion of the important railroad line across the Mühlviertel must be tackled immediately.

Florian Hiegelsberger, ÖVP-Landesgeschäftsführer

The "fastest" train takes 48 minutes, many journeys take an hour. Unsurprisingly, 75% of commuters therefore travel to work by car, while 9.8% use public transport. VP regional manager Florian Hiegelsberger is therefore calling on Gewessler to rethink: "The expansion of the important railroad line across the Mühlviertel must be tackled immediately." 

Brake on the relocation of freight traffic
"Especially in a Europe that is growing ever closer together and against the backdrop of climate-friendly mobility, a rapid expansion of the Summerauerbahn is essential. This is the only way to make the desired switch to climate-friendly mobility and the associated shift of freight transport to rail a reality," emphasizes Angelika Winzig, the People's Party's top candidate for the EU elections on 9 June. 

EU should make funds available
Winzig adds: "Putting off such an important trans-European rail link for 30 years now is a fatal mistake for the Mühlviertel and Europe as a whole. The EU must make more funds available to expand high-performance transnational connections such as the Summerauerbahn."

Ideal feeder line to the regional light rail system
Johanna Jachs, Member of the National Council for Mühlviertel, is also pushing for improvements to the Summerauerbahn: "With regard to the construction of the Linz regional light rail system, the expansion of the Summerauerbahn would represent added value for people and could serve as an effective feeder line if the appropriate services were available."

Loading...
00:00 / 00:00
Abspielen
Schließen
Aufklappen
Loading...
Vorige 10 Sekunden
Zum Vorigen Wechseln
Abspielen
Zum Nächsten Wechseln
Nächste 10 Sekunden
00:00
00:00
1.0x Geschwindigkeit
Loading
Kommentare
Eingeloggt als 
Nicht der richtige User? Logout

Willkommen in unserer Community! Eingehende Beiträge werden geprüft und anschließend veröffentlicht. Bitte achten Sie auf Einhaltung unserer Netiquette und AGB. Für ausführliche Diskussionen steht Ihnen ebenso das krone.at-Forum zur Verfügung. Hier können Sie das Community-Team via unserer Melde- und Abhilfestelle kontaktieren.

User-Beiträge geben nicht notwendigerweise die Meinung des Betreibers/der Redaktion bzw. von Krone Multimedia (KMM) wieder. In diesem Sinne distanziert sich die Redaktion/der Betreiber von den Inhalten in diesem Diskussionsforum. KMM behält sich insbesondere vor, gegen geltendes Recht verstoßende, den guten Sitten oder der Netiquette widersprechende bzw. dem Ansehen von KMM zuwiderlaufende Beiträge zu löschen, diesbezüglichen Schadenersatz gegenüber dem betreffenden User geltend zu machen, die Nutzer-Daten zu Zwecken der Rechtsverfolgung zu verwenden und strafrechtlich relevante Beiträge zur Anzeige zu bringen (siehe auch AGB). Hier können Sie das Community-Team via unserer Melde- und Abhilfestelle kontaktieren.

Kostenlose Spiele
Vorteilswelt