30 years as a bartender
“Guests have become more demanding”
Bar manager Stefan Wasserl has been serving cocktails and drinks in the traditional Bristol Bar in the Hotel Bristol for 30 years. The experienced bartender has now shared his anecdotes with the Krone
The Bristol Bar in the legendary Ringstrasse Hotel Bristol is one of the first typical "American bars" in the Austrian capital. For over 130 years, the dandy atmosphere has attracted not only travelers, local and eclectic guests, but also top-class celebrities. After all, Catherine Deneuve, Woody Allen and Paul McCartney have all had their drinks here.
Stefan Wasserl is also almost part of the inventory. The bar manager has been serving cocktails and drinks here for 30 years. The experienced bartender has now shared his anecdotes with the Krone.
Who was its most famous guest? "Joe Cocker. He was here before his concert and ordered a Bacardi Cola," laughs the 53-year-old. What's special about his job? No two days are the same, because every guest is different. "Guests have become more demanding and place more value on quality," says the popular bartender. Traditional drinks such as Negroni, Manhattan and Martini are currently on the rise again. His credo has remained the same over the years: every guest should feel like a king here. Then he goes into raptures. "For me, there is no better place to work than the Bristol Bar!"
Kommentare
Willkommen in unserer Community! Eingehende Beiträge werden geprüft und anschließend veröffentlicht. Bitte achten Sie auf Einhaltung unserer Netiquette und AGB. Für ausführliche Diskussionen steht Ihnen ebenso das krone.at-Forum zur Verfügung. Hier können Sie das Community-Team via unserer Melde- und Abhilfestelle kontaktieren.
User-Beiträge geben nicht notwendigerweise die Meinung des Betreibers/der Redaktion bzw. von Krone Multimedia (KMM) wieder. In diesem Sinne distanziert sich die Redaktion/der Betreiber von den Inhalten in diesem Diskussionsforum. KMM behält sich insbesondere vor, gegen geltendes Recht verstoßende, den guten Sitten oder der Netiquette widersprechende bzw. dem Ansehen von KMM zuwiderlaufende Beiträge zu löschen, diesbezüglichen Schadenersatz gegenüber dem betreffenden User geltend zu machen, die Nutzer-Daten zu Zwecken der Rechtsverfolgung zu verwenden und strafrechtlich relevante Beiträge zur Anzeige zu bringen (siehe auch AGB). Hier können Sie das Community-Team via unserer Melde- und Abhilfestelle kontaktieren.