Tunnel renovation

Closures and detour on the Tauern line

Nachrichten
24.07.2024 15:00

ÖBB's Tauern line will be extensively modernized over the next few years. The work in the approximately 8.3-kilometer-long Tauern railway tunnel is at the heart of the project. This will be completely closed from November to July. Buses will be used as a replacement for passenger services.

The closure of the Tauern Tunnel will begin on November 18, 2024 and end on July 13, 2025. Despite the construction work, the Gastein Valley will remain easily and quickly accessible by train from the north for winter tourism until March 2025. From the south, a rail replacement service with buses will be set up from the closure of the Tauern Tunnel in mid-November. There will be hourly bus connections between Bischofshofen and Spittal an der Drau.

Special buses for Tauernschleusen commuters
An additional bus service for commuters will start on November 18, 2024 between Bad Gastein and Mallnitz with appropriate intermediate stops. The bus service is specifically intended for commuters using the Tauernschleuse and can be used free of charge with a valid annual pass for the Tauernschleuse.

"ÖBB is in contact with the municipalities and regions and provides regular updates on the specific plans for modernization. In order to finalize the modernization work in the Tauern Tunnel, a second stage of the measures is required. These are already being planned and will focus on the area of the south portal," ÖBB reported in a press release. The second construction phase is expected to take place from 2027 with a further total closure of around five months. ÖBB will provide regular updates on progress and details.

Advantages of the modernization
Alongside the Brenner axis, the Salzburg - Villach Tauern line is one of the most important Austrian transalpine connections and therefore a main axis of the Alpine transit. The core of the route is the approximately 81-kilometer-long Tauern Railway from Schwarzach im Pongau to Spittal an der Drau in Carinthia. "With the commissioning of the Koralm Railway, the implementation of an integrated timetable and the associated expansion of services, the north-south connection is becoming significantly more important in long-distance transport. Over the next few years, the Tauern route will be prepared step by step for future high-level long-distance traffic," says ÖBB.

This article has been automatically translated,
read the original article here.

Porträt von Kärntner Krone
Kärntner Krone
Loading...
00:00 / 00:00
Abspielen
Schließen
Aufklappen
Loading...
Vorige 10 Sekunden
Zum Vorigen Wechseln
Abspielen
Zum Nächsten Wechseln
Nächste 10 Sekunden
00:00
00:00
1.0x Geschwindigkeit
Loading
Kommentare
Eingeloggt als 
Nicht der richtige User? Logout

Willkommen in unserer Community! Eingehende Beiträge werden geprüft und anschließend veröffentlicht. Bitte achten Sie auf Einhaltung unserer Netiquette und AGB. Für ausführliche Diskussionen steht Ihnen ebenso das krone.at-Forum zur Verfügung. Hier können Sie das Community-Team via unserer Melde- und Abhilfestelle kontaktieren.

User-Beiträge geben nicht notwendigerweise die Meinung des Betreibers/der Redaktion bzw. von Krone Multimedia (KMM) wieder. In diesem Sinne distanziert sich die Redaktion/der Betreiber von den Inhalten in diesem Diskussionsforum. KMM behält sich insbesondere vor, gegen geltendes Recht verstoßende, den guten Sitten oder der Netiquette widersprechende bzw. dem Ansehen von KMM zuwiderlaufende Beiträge zu löschen, diesbezüglichen Schadenersatz gegenüber dem betreffenden User geltend zu machen, die Nutzer-Daten zu Zwecken der Rechtsverfolgung zu verwenden und strafrechtlich relevante Beiträge zur Anzeige zu bringen (siehe auch AGB). Hier können Sie das Community-Team via unserer Melde- und Abhilfestelle kontaktieren.

Kostenlose Spiele
Vorteilswelt