Quiet shopping
“Quiet hour” for autistic supermarket customers
Two supermarkets offer a particularly quiet shopping experience for 60 minutes each day in order to cater to the special needs of people with autism.
Noise, bright lights and large crowds can lead to sensory overload, especially for autistic people. This particular sensitivity then turns many everyday situations into almost insurmountable tasks. Shopping can also become one of them. Supermarkets and shopping centers are usually busy, noisy and extremely bright.
Association helps Rewe Group
In order to offer autistic customers a shopping experience that is as stress-free as possible, the "quiet hour" has now been introduced in two Billa stores in Lower Austria. Every day, the stores in Siegfried-Marcus-Straße in Biedermannsdorf in the district of Mödling (3 to 4 p.m.) and in Bahnhofstraße in Pitten in the district of Neunkirchen (2 to 3 p.m.) completely dispense with music and announcements during these 60 minutes. The employees in the two supermarkets were specially trained and sensitized by experts from the "Rainman's Home" association, which advises the Group. Assistance dogs are also allowed to accompany their owners.
"Improved quality of life"
"The introduction of the 'quiet hour' is an important step towards creating an inclusive shopping experience. We want to give people with autism the opportunity to shop in a pleasant and supportive environment," emphasizes Billa Sales Director Stefan Weinlich. "Rainman's Home" chairman Anton Diestelberger is also delighted: "This is how we can significantly improve the quality of life of people with autism."
This article has been automatically translated,
read the original article here.
Kommentare
Willkommen in unserer Community! Eingehende Beiträge werden geprüft und anschließend veröffentlicht. Bitte achten Sie auf Einhaltung unserer Netiquette und AGB. Für ausführliche Diskussionen steht Ihnen ebenso das krone.at-Forum zur Verfügung. Hier können Sie das Community-Team via unserer Melde- und Abhilfestelle kontaktieren.
User-Beiträge geben nicht notwendigerweise die Meinung des Betreibers/der Redaktion bzw. von Krone Multimedia (KMM) wieder. In diesem Sinne distanziert sich die Redaktion/der Betreiber von den Inhalten in diesem Diskussionsforum. KMM behält sich insbesondere vor, gegen geltendes Recht verstoßende, den guten Sitten oder der Netiquette widersprechende bzw. dem Ansehen von KMM zuwiderlaufende Beiträge zu löschen, diesbezüglichen Schadenersatz gegenüber dem betreffenden User geltend zu machen, die Nutzer-Daten zu Zwecken der Rechtsverfolgung zu verwenden und strafrechtlich relevante Beiträge zur Anzeige zu bringen (siehe auch AGB). Hier können Sie das Community-Team via unserer Melde- und Abhilfestelle kontaktieren.