Alarm on board:
Mouse jumps out of food and forces jet to land
A bizarre incident in the air: a plane made an unscheduled landing in Copenhagen because there was a mouse on board. According to a passenger, the rodent jumped out of a meal being served.
In a Facebook post, the Norwegian wrote that the rodent jumped out of the food served to his seatmate during the flight when she opened the packaging. The SAS airline plane was on its way from Oslo to Malaga on Wednesday.
Safety alarm triggered
As the Norwegian radio station NRK reported, the plane was in German airspace when passengers discovered the mouse. Shortly afterwards, the passengers were informed via a loudspeaker announcement that there was a safety risk and that the plane would therefore turn around and land in Copenhagen.
This was confirmed by an SAS spokesperson to the newspaper "Fædrelandsvennen". This is the standard procedure in the event that there is a pest on board. According to NRK, the passengers arrived at their destination in southern Spain two and a half hours late.
This article has been automatically translated,
read the original article here.
Kommentare
Willkommen in unserer Community! Eingehende Beiträge werden geprüft und anschließend veröffentlicht. Bitte achten Sie auf Einhaltung unserer Netiquette und AGB. Für ausführliche Diskussionen steht Ihnen ebenso das krone.at-Forum zur Verfügung. Hier können Sie das Community-Team via unserer Melde- und Abhilfestelle kontaktieren.
User-Beiträge geben nicht notwendigerweise die Meinung des Betreibers/der Redaktion bzw. von Krone Multimedia (KMM) wieder. In diesem Sinne distanziert sich die Redaktion/der Betreiber von den Inhalten in diesem Diskussionsforum. KMM behält sich insbesondere vor, gegen geltendes Recht verstoßende, den guten Sitten oder der Netiquette widersprechende bzw. dem Ansehen von KMM zuwiderlaufende Beiträge zu löschen, diesbezüglichen Schadenersatz gegenüber dem betreffenden User geltend zu machen, die Nutzer-Daten zu Zwecken der Rechtsverfolgung zu verwenden und strafrechtlich relevante Beiträge zur Anzeige zu bringen (siehe auch AGB). Hier können Sie das Community-Team via unserer Melde- und Abhilfestelle kontaktieren.