Diesel and gasoline
How our rigid tax system is slowing down CO2 reduction
Biofuel is supposed to save CO2 in road traffic. Ten and seven percent biogenic fuel is already added to petrol and diesel. A greater increase would not be impossible due to the technology; many vehicles are designed for a higher biofuel content. The main snag is the mineral oil tax and CO2 price - there are no incentives.
"If we increase the proportion of biofuels in diesel from seven to ten percent, these three percentage points more will save one million tons of CO2 per year," calculates industrialist Ewald-Marco Münzer. His Styrian company is a leader in the production of waste-based fuel, which is blended with petrol and diesel. In the case of diesel, ten percent of the fuel that flows into the tank under the designation E10 is already biogenic, while the figure for petrol is seven percent. Münzer is calling for an increase.

Kommentare
Liebe Leserin, lieber Leser,
die Kommentarfunktion steht Ihnen ab 6 Uhr wieder wie gewohnt zur Verfügung.
Mit freundlichen Grüßen
das krone.at-Team
User-Beiträge geben nicht notwendigerweise die Meinung des Betreibers/der Redaktion bzw. von Krone Multimedia (KMM) wieder. In diesem Sinne distanziert sich die Redaktion/der Betreiber von den Inhalten in diesem Diskussionsforum. KMM behält sich insbesondere vor, gegen geltendes Recht verstoßende, den guten Sitten oder der Netiquette widersprechende bzw. dem Ansehen von KMM zuwiderlaufende Beiträge zu löschen, diesbezüglichen Schadenersatz gegenüber dem betreffenden User geltend zu machen, die Nutzer-Daten zu Zwecken der Rechtsverfolgung zu verwenden und strafrechtlich relevante Beiträge zur Anzeige zu bringen (siehe auch AGB). Hier können Sie das Community-Team via unserer Melde- und Abhilfestelle kontaktieren.