Schweizerhaus finale
Cheers for the last time before the winter break
Another full house: regulars celebrate the end of the season in the cult restaurant in glorious weather. But there is still no peace and quiet.
The Schweizerhaus finale took place in glorious sunshine. "We are completely booked out today and tomorrow," reports manager Hanni Kolarik. The regular guests don't miss out on the end of the season. "On average, I'm here four times a week," says Ferdinand Steinmaier. But what makes the Schweizerhaus so special? "You can get the best beer in town here and the atmosphere is simply unique," says the 55-year-old. Thomas Kozusnik can only agree with him; in the past season, he was in his favorite pub on 162 of the 231 days it was open. A beer or two is part and parcel of a visit. The family-run business is what makes it so charming.
The owners Hanni and Karl Kolarik often hear this praise. "Despite many tourists, we want to remain a restaurant for the Viennese," emphasizes the restaurateur. According to him, it was an average season, the summer was too hot.
Now it's time to say goodbye to the guests. But it's not time to put your feet up. "We use the winter for repair work, with a tradesman in the building every day except for Christmas week," says the landlord. And the magnificent pub garden also needs tending.
This article has been automatically translated,
read the original article here.
Kommentare
Willkommen in unserer Community! Eingehende Beiträge werden geprüft und anschließend veröffentlicht. Bitte achten Sie auf Einhaltung unserer Netiquette und AGB. Für ausführliche Diskussionen steht Ihnen ebenso das krone.at-Forum zur Verfügung. Hier können Sie das Community-Team via unserer Melde- und Abhilfestelle kontaktieren.
User-Beiträge geben nicht notwendigerweise die Meinung des Betreibers/der Redaktion bzw. von Krone Multimedia (KMM) wieder. In diesem Sinne distanziert sich die Redaktion/der Betreiber von den Inhalten in diesem Diskussionsforum. KMM behält sich insbesondere vor, gegen geltendes Recht verstoßende, den guten Sitten oder der Netiquette widersprechende bzw. dem Ansehen von KMM zuwiderlaufende Beiträge zu löschen, diesbezüglichen Schadenersatz gegenüber dem betreffenden User geltend zu machen, die Nutzer-Daten zu Zwecken der Rechtsverfolgung zu verwenden und strafrechtlich relevante Beiträge zur Anzeige zu bringen (siehe auch AGB). Hier können Sie das Community-Team via unserer Melde- und Abhilfestelle kontaktieren.