Renovation offensive

2025 as the year of the missing public transport elevators in Vienna

Nachrichten
10.01.2025 16:00

In addition to the ongoing track renovations, Wiener Linien is focusing on modernizing elevators and escalators this year. However, until people can enjoy modernized accessibility, they will have to endure weeks of closures throughout the year.

Users of the Gumpendorfer Straße U6 station have already noticed: the elevator is out of service until the beginning of March. This is just the first harbinger of the renovation offensive for elevators and escalators that Wiener Linien intends to devote itself to this year.

Focus on the U6
A total of eleven elevators and twelve escalators are to be renovated this year, especially on the U6 line: after Gumpendorfer Straße, work will begin at Schöpfwerk in mid-March. In mid-May, work will continue in Siebenhirten and Tscherttegasse, where the entire platform in the direction of Floridsdorf will remain closed until the end of November. The two elevators in Perfektastrasse will then be completed in the fall, followed by the Schöpfwerk at the beginning of 2026. On average, each of the elevators will be closed for around eight weeks for the refurbishment.

Twelve escalators are also to be replaced this year. (Bild: privat)
Twelve escalators are also to be replaced this year.

Renovation at Stephansplatz is causing a stir
The elevator at the Hütteldorf U4 station will also take a whole 14 weeks in summer to be refurbished, and the replacement at Stephansplatz station will take eight weeks from 20 January. To the indignation of disabled people's associations and the Inner City district council, this means that the city center will be inaccessible until 17 March. Wiener Linien recommends using subway stations along the Ringstrasse with bus connections to the city center.

Spare parts nowhere to be found
The work in Hütteldorf and at Stephansplatz are examples of Wiener Linien's elevator problem. The elevator in Hütteldorf is 30 years old, the one at Stephansplatz is even 34 years old. In other words, there are no longer any spare parts for it anywhere in the world. There is no way around a complete redesign and new construction.

Behind closed doors at Wiener Linien, it is said that they were actually very lucky that the ancient elevators lasted until the planned new construction. If a part had broken down, the new building would have had to be brought forward without planning - and that would have made much longer closures necessary.

This article has been automatically translated,
read the original article here.

Loading...
00:00 / 00:00
Abspielen
Schließen
Aufklappen
Loading...
Vorige 10 Sekunden
Zum Vorigen Wechseln
Abspielen
Zum Nächsten Wechseln
Nächste 10 Sekunden
00:00
00:00
1.0x Geschwindigkeit
Loading
Kommentare
Eingeloggt als 
Nicht der richtige User? Logout

Willkommen in unserer Community! Eingehende Beiträge werden geprüft und anschließend veröffentlicht. Bitte achten Sie auf Einhaltung unserer Netiquette und AGB. Für ausführliche Diskussionen steht Ihnen ebenso das krone.at-Forum zur Verfügung. Hier können Sie das Community-Team via unserer Melde- und Abhilfestelle kontaktieren.

User-Beiträge geben nicht notwendigerweise die Meinung des Betreibers/der Redaktion bzw. von Krone Multimedia (KMM) wieder. In diesem Sinne distanziert sich die Redaktion/der Betreiber von den Inhalten in diesem Diskussionsforum. KMM behält sich insbesondere vor, gegen geltendes Recht verstoßende, den guten Sitten oder der Netiquette widersprechende bzw. dem Ansehen von KMM zuwiderlaufende Beiträge zu löschen, diesbezüglichen Schadenersatz gegenüber dem betreffenden User geltend zu machen, die Nutzer-Daten zu Zwecken der Rechtsverfolgung zu verwenden und strafrechtlich relevante Beiträge zur Anzeige zu bringen (siehe auch AGB). Hier können Sie das Community-Team via unserer Melde- und Abhilfestelle kontaktieren.

Kostenlose Spiele
Vorteilswelt