Opera sensation

Asmik Grigorian’s Norma: angel with a dictator’s head

Nachrichten
17.02.2025 18:34

Theater an der Wien: The first round of the Viennese "Norma" match has been won. Asmik Grigorian thrills as the fiercely passionate title heroine and has a terrific rival in Aigul Akhmetshina's Adalgisa. 

Sometimes, the sensations that are announced do happen. Even if they are - in the truest (operatic) sense of the word - "hip". Because Theater-an-der-Wien director Stefan Herheim excused the title heroine Asmik Grigorian from the highly anticipated premiere because she was suffering from an ailment, after pre-cooling and co. had already disrupted rehearsals.

Nevertheless, the moon rose magnificently over Grigorian's Norma as she gracefully intoned her "Casta Diva". After this performance hit at the latest, it was clear to the worst doubters that Grigorian would also master this new operatic adventure.

Norma (Asmik Grigorian) and the novice Adalgisa (Aigul Akhmethsina, right) (Bild: Theater an der Wien/(c) Monika Rittershaus)
Norma (Asmik Grigorian) and the novice Adalgisa (Aigul Akhmethsina, right)

Norma is a killer role in a bel canto repertoire that is new to her. But Grigorian conquers it and lives through the role in her own personal way. She doesn't miss any runs or high notes, but rather sings - and acts - a strong, torn, gripping female destiny from her soul under high tension.

Norma is not a druid priestess in Vasily Barkhatov's convincingly chamber drama-style direction. Here, in the middle of the 20th century, she leads a religious commune as Capo and runs a distillery for angel statues. When the community is conquered by foreigners, they switch to dictator heads.

The love triangle surrounding Pollione, who has a family with Norma that is broken by his love for the novice Adalgisa, nevertheless works. Also thanks to Aigul Akhmetshina's magnificent mezzo as an equal rival. No wonder that Freddie De Tommaso's Pollione, who likes to overdo it, seems a little lost.

Until the Arnold Schoenberg Choir bravely calls for a revolt, while the Vienna Symphony Orchestra under Francesco Lanzillotta, which is genuinely striving for a light Italianità, sounds mainly dull from the acoustically catastrophic new pit.

This article has been automatically translated,
read the original article here.

Loading...
00:00 / 00:00
Abspielen
Schließen
Aufklappen
Loading...
Vorige 10 Sekunden
Zum Vorigen Wechseln
Abspielen
Zum Nächsten Wechseln
Nächste 10 Sekunden
00:00
00:00
1.0x Geschwindigkeit
Loading
Kommentare
Eingeloggt als 
Nicht der richtige User? Logout

Willkommen in unserer Community! Eingehende Beiträge werden geprüft und anschließend veröffentlicht. Bitte achten Sie auf Einhaltung unserer Netiquette und AGB. Für ausführliche Diskussionen steht Ihnen ebenso das krone.at-Forum zur Verfügung. Hier können Sie das Community-Team via unserer Melde- und Abhilfestelle kontaktieren.

User-Beiträge geben nicht notwendigerweise die Meinung des Betreibers/der Redaktion bzw. von Krone Multimedia (KMM) wieder. In diesem Sinne distanziert sich die Redaktion/der Betreiber von den Inhalten in diesem Diskussionsforum. KMM behält sich insbesondere vor, gegen geltendes Recht verstoßende, den guten Sitten oder der Netiquette widersprechende bzw. dem Ansehen von KMM zuwiderlaufende Beiträge zu löschen, diesbezüglichen Schadenersatz gegenüber dem betreffenden User geltend zu machen, die Nutzer-Daten zu Zwecken der Rechtsverfolgung zu verwenden und strafrechtlich relevante Beiträge zur Anzeige zu bringen (siehe auch AGB). Hier können Sie das Community-Team via unserer Melde- und Abhilfestelle kontaktieren.

Kostenlose Spiele
Vorteilswelt