Hatred at school
Hatred & violence: battle of religions rages in schools
The proportion of Muslims in compulsory schools is increasing, reports of conflicts are also on the rise - making dialog between religions all the more important. Ulrike Greiner, Rector of the University College of Teacher Education in Vienna/Lower Austria, agrees in an interview with the "Krone" newspaper. And she also holds teachers to account.
Extreme currents are the basic evil in religion, regardless of the form and whether Catholic, Muslim or Jewish. Religious conflicts are on the rise, especially at compulsory schools in urban centers. Naturally, there are no statistics on this, as we don't want to hurt anyone's feelings, but the reports from teachers alone paint a clear picture: "The proportion of Muslim pupils is increasing more and more. Children of other denominations have to adapt or are excluded," reports a primary school teacher (30) in Vienna-Favoriten in an interview with the "Krone" newspaper.

Kommentare
Willkommen in unserer Community! Eingehende Beiträge werden geprüft und anschließend veröffentlicht. Bitte achten Sie auf Einhaltung unserer Netiquette und AGB. Für ausführliche Diskussionen steht Ihnen ebenso das krone.at-Forum zur Verfügung. Hier können Sie das Community-Team via unserer Melde- und Abhilfestelle kontaktieren.
User-Beiträge geben nicht notwendigerweise die Meinung des Betreibers/der Redaktion bzw. von Krone Multimedia (KMM) wieder. In diesem Sinne distanziert sich die Redaktion/der Betreiber von den Inhalten in diesem Diskussionsforum. KMM behält sich insbesondere vor, gegen geltendes Recht verstoßende, den guten Sitten oder der Netiquette widersprechende bzw. dem Ansehen von KMM zuwiderlaufende Beiträge zu löschen, diesbezüglichen Schadenersatz gegenüber dem betreffenden User geltend zu machen, die Nutzer-Daten zu Zwecken der Rechtsverfolgung zu verwenden und strafrechtlich relevante Beiträge zur Anzeige zu bringen (siehe auch AGB). Hier können Sie das Community-Team via unserer Melde- und Abhilfestelle kontaktieren.